Toimitusehdot


  1. Yleiset ehdot

Hautalahti.fi on Hautalahden Metallityön ylläpitämä ja omistama markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on Hautalahden Metallityö (Y-tunnus: 2683350-2). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Hautalahden Metallityön ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy hautalahti.fi verkkokaupan välityksellä.

Hautalahden Metallityö pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia toimitusehtoja, jotka on määritelty hautalahti.fi verkkokaupassa. Mikäli Suomen lakiin tulee muutoksia, astuvat ne voimaan välittömästi.

Hautalahden Metallityö ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuvista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, johon Hautalahden Metallityö ei pysty vaikuttamaan ja jota Hautalahden Metallityö ei pysty kohtuudella voittamaan. Hautalahden Metallityöllä on velvollisuus ilmoittaa Asiakkaalleen sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä heti kun se on mahdollista. 

  1. Asiakas

Hautalahden Metallityö myy tuotteita hautalahti.fi verkkokaupan kautta täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat hyödykkeen ammatilliseen tai liikelahjakäyttöön käyttöön.

Kuluttajakaupassa noudatetaan aina sopimushetkellä voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä toimitusehdot eivät rajoita kuluttajan oikeuksia vaan ovat pakottavan lainsäädännössä mukaiset.

Yritysasiakkaiden ja Hautalahden Metallityön välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan voimassa olevaa Suomen kauppalakia ellei näissä toimitusehdoissa ole toisin määrätty.

  1. Verkkokaupan tuotteet ja hinnat

Kaikki verkkokauppamme hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun sattuessa, Hautalahden Metallityö on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi.

Asiakkaan toivomuksesta erikseen tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta. Mikäli asiakas kuitenkin haluaa palauttaa tuotteen, peritään häneltä tilaamisesta tai muokkaamisesta aiheutuneet kustannukset kokonaisuudessaan. Palautusoikeus kuitenkin myönnetään, mikäli asiakkaan pyynnöstä tilatussa tai muokatussa tuotteessa on valmistusvika.

  1. Maksutavat

Verkkokaupassamme voitte maksaa suoralla tilisiirrolla ja yritysasiakkaille voivat valita laskutusvaihtoehdon, jolloin tulee ensin ottaa yhteys asiakaspalveluumme info@hautalahti.fi tai puhelimella numeroon 0400 268 935.

 

  1. Toimitustavat

Tilaukset toimitetaan aina lähimpään Postin noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Suuremmat tilaukset toimitetaan asiakkaan kanssa sovitulla toimitustavalla. Tuotteet toimitetaan 3 arkipäivän sisällä maksun saapumisesta ja suurempien tilausten kanssa toimitusaika sovitaan asiakkaan kanssa. Postipakettien noutoaika on 14 vuorokautta ja pakettiautomaattipakettien 7 vuorokautta, jonka jälkeen paketti palautuu lähettäjälle. Perimme aiheettomista palautuksista aiheutuneet kulut tilauksen hinnasta.

5.5 Toimituskulut

Tilauksen toimituskulut kotimaahan lähimpään noutopisteeseen ovat 10,00 €.

 
5.6 Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet toimitetaan 3 arkipäivän sisällä maksusuorituksen kirjautumisesta tilille. Suuremmat tilaukset toimitetaan asiakkaan kanssa sovitusti.

  1. Palautusoikeus

Myönnämme tuotteillemme 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja jälleenmyyntikelpoinen. Mikäli nämä kriteerit eivät täyty pidätetään tuotteen hinnasta 50%. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Asiakas vastaa palauttamisesta aiheutuneista kuluista, tällöin kun palautus ei johdu tuotteen virheestä.

Asiakaspalautukset  Toivomme asiakkailta yhteydenottoa ennen tuotteen palauttamista, että voimme antaa ohjeita palautusta koskien. Yhteyttä voit ottaa sähköpostilla: info@hautalahti.fi

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.

  1. Reklamaatiot

Ostotodistus on välttämätön reklamoitaessa tavaran virheestä. Ostotodistukseksi kelpaa esimerkiksi kuitti tai pakkauslista.

Reklamaation käsittely hoidetaan mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen info@hautalahti.fi

Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta, posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.